סרבנות גט

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!​

סרבנות גט היא תופעה בה בן הזוג אינו מסכים להתגרש, או לתת גט, לבן הזוג השני, לפעמים גם לאחר שנפרדו או אינם גרים תחת קורת גג אחת. הגט, אשר הינו מסמך דתי המבטל את הנישואין, עשוי להיות חשוב בעיקר לנשים אשר מעוניינות להינשא מחדש ולגדל ילדים משותפים עם בן זוג חדש. אם אתם נאלצים להתמודד עם סרבנות גט כל המידע בנושא ההשלכות והפעולות שניתן לנקוט – ממתין לכם בשורות הבאות.                                                                                                                                                                                                                                                              

מדוע הגט כה חשוב ואיך ניתן להתמודד עם סרבנות גט?

כדי להבין את חשיבותו והשלכותיו של סירוב גט, ננסה לחשוב קצת בתחילה מה מטרותיו של סרבן הגט ומה האינטרסים העומדים מאחורי הסירוב. התשובה אינה כה פשוטה בדרך כלל, מכיוון שישנן סיבות רבות לכך שאדם עשוי לסרב לתת גט. יהיו בני זוג אשר יסרבו לחתום על הגט מתוך רגש והתנהגות נקמנית או כוחנית במטרה לשלוט בבת הזוג, בעוד בני זוג אחרים יסרבו לתת גט מתוך אמונה דתית או חשש מהצעד הבלתי הפיך. סירוב למתן גט היא בעיה חמורה בחברה היהודית, ובמרבית המוחלטת של המקרים היא נעשית כנגד נשים, אשר עלולות להישאר עגונות ולא מותרות לנישואין שניים למשך תקופת זמן ארוכה.

 

סרבנות גט כל המידע בנושא הפעולות שניתן לנקוט

ישנן מספר דרכים להתמודד עם סרבנות גט, כאשר הדרך העיקרית היא להתייעץ קודם כל עם עורך דין דיני משפחה שיוכל לספק ולייעץ לגבי סרבנות גט כל המידע בנושא. מעבר לכך, ניתן להגיש בקשה לבית הדין הרבני שהינו הערכאה המוסמכת לדון בענייני נישואין וגירושין בחברה היהודית.

בית הדין הרבני יכול להטיל סנקציות על הבעל שסירב לתת גט, כמו מאסר או קנס. דרך נוספת להתמודד עם סרבנות גט היא לפנות לבית משפט אזרחי, שיכול בתורו להורות לבעל לתת גט ולהטיל עליו סנקציות אם לא ייעתר להוראה. עם זאת, למרות שישנן מספר דרכים להתמודד עם הנושא, עדיין מדובר בבעיה קשה וסבוכה המובילה לסבל רב והיא בעלת השפעה משמעותית וניכרת על כל תחומי החיים. 

 

מהן ההשלכות של סרבנות גט?

סרבנות גט, אשר יכולה כמובן להתבטא בסירוב הבעל לתת גט לאשתו או להיפך, תשפיע במרבית המקרים באופן מהותי ונרחב יותר על נשים, ולכן לרוב היא משמשת לשם פגיעה בהן. האישה העגונה עלולה לעמוד בפני שורת בעיות הכוללות את אי יכולתה להינשא מחדש, אי יכולת לגדל ילדים עם בן זוג חדש, אי יכולת לקבל מזונות או רכוש מהבעל. וכן היא תתקשה לקבל ביטוח בריאות, הלוואה, אזרחות או ויזה, עבודה, אישור חזרה לישראל, השתתפות בחיי הקהילה וככלל אי יכולת לחיות את חייה כפי שהיא רוצה.

סרבנות גט יכולה להוביל לתגובות פסיכולוגיות שליליות רבות, לרבות: דיכאון, חרדה והתקפי חרדה, או מחשבות אובדניות. בנוסף, ההשלכות יכולות להתבטא גם באופן פיסי, לרבות בעיות לב, לחץ דם גבוה, בעיות עיכול, בעיות שינה ועוד. יש לציין כי בעיה זו אינה מוגבלת רק לאישה העגונה, אלא עלולה להשפיע גם על חיי הילדים שעוד יוולדו לה, ועלולים להיחשב ולהיות מוגדרים כילדים אשר הובאו מחוץ לנישואין.

 

האם ניתן למנוע מצב של סרבנות גט?

כאשר מדברים על סרבנות גט כל המידע בנושא, כדאי גם לדון במספר דרכים שיכולים למנוע או לפחות לנסות למנוע מצב זה מראשיתו. כחלק מהדרכים המצויות בידי הזוג, ישנה אפשרות לחתום על הסכם גירושין לפני הנישואין, לפנות לייעוץ של עו"ד דיני משפחה, לקבל ייעוץ משפטי לפני חתימה על כל מסמך ולהיות מודעים לסיכונים הכרוכים בסרבנות גט.

כמו כן, מייד בתחילת התהליך כדאי ומומלץ לפנות במהירות גם לארגונים המסייעים לנשים במצב זה, כמו ארגונים משפטיים שונים. חשוב לזכור לא להישאר לבד מול הבעיה ולנסות לפתור אותה באופן המהיר ביותר, כדי לא למשוך את הזמן ולנצל את המומנטום כל עוד הוא קיים.

מה תפקידו של עורך דין גירושין בייצוג מסורבי גט?

עורך דין משפחה  אשר מתמודד עם תיקים של סרבנות גט עשוי לנסות מספר דברים כדי לנסות לפתור את המצב. ראשית, הוא ינסה להבין את הסיבות לסרבנותו של הבעל לתת גט וינסה לפתור תחילה את בעיית השורש, אם הדבר אפשרי. כך למשל, אם הסיבה היא כספית, הוא ינסה להגיע להסדר פיננסי שינטרל את מקור החשש, ואם הסיבה היא רגשית יותר, הוא ינסה לסייע ולהאיר על דרכי התמודדות אפקטיביים.

פתרון מוסכם נוסף יידרש  אם הסיבה לאי נתינת הגט היא דתית, כמו פגישה והתייעצות עם רב מוסכם וכו'. אם עורך דין לענייני גירושין לא מצליח לפתור את המצב באמצעות הסכמה הדדית, הוא יוכל לפנות לבית משפט על מנת לקבל צו המורה לבעל לתת גט. חשוב לציין שסרבנות גט היא בעיה מורכבת, ויכולה להיות קשה לפתרון, אך עם עזרה משפטית, נשים רבות מצליחות להינשא מחדש.


איך תתנהל הפגישה הראשונה עם עורך הדין בפרט וניהול התיק בכלל?

בפגישה הראשונה עם עו"ד גירושין, חשוב להביא את כל המסמכים הרלוונטיים, כולל תעודת הנישואין, תעודת הלידה של הילדים, הסכם גירושין (אם יש), וכן את כל המסמכים האחרים שיש להם קשר למצב. חשוב גם לשתף את עורך הדין בכל הפרטים הקשורים למצב, כולל הסיבות לסרבנות הגט, ההיסטוריה של היחסים עם הבעל, וכן כל מידע אחר שעשוי להיות רלוונטי. עורך הדין ייבחן את המסמכים ויערוך התדיינות והתייעצות כדי להבין את המצב. לאחר מכן, הוא יספק ייעוץ משפטי לגבי הצעדים הבאים שיש לנקוט. עורך הדין עשוי להמליץ על הגשת בקשה לבית הדין הרבני או לבית המשפט האזרחי, או על נקיטת צעדים אחרים.

 

מה קורה במסגרת הטיפול המשפטי בסרבנות גט?

התהליך של ניהול תיק סרבנות הגט בבית המשפט יכול להיות ארוך ומייגע, כך שנדרשת סבלנות רבה מצד העותרים. התהליך מתחיל בדרך כלל בהגשת בקשה לבית המשפט לענייני משפחה ולאחר מכן, בית המשפט יזמן את הצדדים לדיון. במהלך הדיון, בית המשפט ינסה להבין את הסיבות לסרבנות הגט וינסה למצוא פתרון מוסכם. אם לא ניתן למצוא פתרון מוסכם, בית המשפט ייתן פסק דין המורה לבעל לתת גט. אם הבעל לא ייעתר לפסק הדין, בית המשפט יוכל להטיל סנקציות עליו, כגון מאסר או קנס.

בכל מקרה, יהיה צורך בהסכמת שני הצדדים כדי להגיע לפשרה מוסכמת וכדי לקצר את התהליך כולו. ככלל, אין להישאר לבד עם המעמסה והנטל שמצב זה מטיל, או להימנע ממעשים ותגובות עם הצד שכנגד. כדי למצוא את עורך הדין הטוב ביותר למצבים אלה, יש לבדוק את ניסיונו עם תיקים דומים וכן לבקש המלצות מלקוחות עבר.

 

סרבנות גט כל המידע בנושא – סיכום 

בנושא סרבנות גט, חיוני להדגיש את העובדה שיש לבקש עזרה וסיוע בנושא זה באופן המהיר ביותר האפשרי. השלכותיו של הצעד בו צד אחד מכריז על סירובו לתת גט, הן משמעותיות ומהותיות לגבי המשך חייו התקינים של בן הזוג השני. השלכות אלו הינן בעלות השפעה רגשית, פיזית וחברתית ומהוות פגיעה קשה על ההווה והעתיד של הפרט. אף שבעיה זו הינה מורכבת וסבוכה, באמצעות סיוע מקצועי ומשפטי, ניתן לפתור אותה ביעילות.

למידע נוסף על סרבנות גט ודרכי ההתמודדות האפשריות עמה, פנו כעת אל משרד עורך דין אביב הראל. 

סרבנות גט כל המידע בנושא

רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
על מה דברנו כאן
אודות המחבר
עורך דין אביב הראל
עורך דין אביב הראל

עו"ד הראל רכש ניסיון עשיר בניהול וליווי סכסוכי ירושה מורכבים, ובניהול וליווי הליכי גירושין בכל ההיבטים הנוגעים לסכסוך משפחתי לרבות חלוקת רכוש, מזונות ומשמורת ילדים, ומלווה ומייצג את לקוחותיו בכל הערכאות המשפטיות במדינת ישראל.

לפייסבוק של עו"ד אביב | ליוטיוב של עו"ד אביב | לניווט למשרד עו"ד אביב הראל

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 24 ביקורות
×
js_loader
הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ >>