הסכם רכישה פרטי

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!​

גם אדם אשר כף רגלו לא דרכה מעולם בבית משפט, ברוב המכריע של המקרים הוא זקוק לייעוץ וליווי משפטי ברכישת נכס מקרקעין. לרוב דירת מגורים. לא פעם משרדנו עוסק בתחום באופן עקיף לטיפול המשפטי בבית המשפט, כמנהלי עיזבון או כונסי נכסים, וכן לקוחות שפנו בשנית לצורך זה, ומכאן שבמהלך השנים נרכש ניסיון רב בתחום.

עסקת מקרקעין בנויה משלבים מקדימים שבה חשוב מאוד לבדוק את מצב הזכויות של הנכס, היכן הוא רשום (טאבו, מנהל, חברה משכנת וכו') ואופן הרישום. משרדינו נתקל לא אחת במקרים שלקוח היה משוכנע שהנכס רשום על שמו והסתבר שהוא רשום עדיין גם על שם גרושתו ואף רשומה משכנתא על הנכס. לא פעם הנכס לא רשום על שם המוכר ויש לעבור הליכי ירושה או לתקן טעויות שנפלו במרשם. במשרדינו נקבע לתופעה זו הכינוי: "נכסים הסובלים מהזנחה משפטית". הכוונה לאותם נכסים שמי שגר בהם שנים על גבי שנים ומשוכנע שהם בבעלותו המלאה ויכול למכור כהרף עין, נתקל במציאות מרה בעת המו"מ למכירה או חמור מכך, לאחר שנחתם חוזה ואז צפות הבעיות. מכאן שלאחר בדיקת מצב הזכויות ניתן להחליט משפטית אם ניתן להתקדם הלאה או לוותר על העניין. כעיקרון הגישה היא לנסות למצוא פתרון לכל בעיה. כעיקרון יש שוני בין נכס לנכס, בין דירה לצמוד קרקע, בין נכס הרשום בטאבו או במנהל ישנן סוגיות נוספות.

לאחר מכן, בהנחה שניתן להתקדם. חשוב לקבל מהלקוח (מוכר או רוכש) אינפורמציה שהיא קריטית בכדי לתכנן את אופן ודרך ההצהרה על העסקה לרשות המיסים/מיסוי מקרקעין וזאת בכדי למנוע "תאונות מס".

בשלב החוזי, בהתאם לייצוג, מוכר או רוכש, יש לדאוג למעבר נקי ותקין של הזכויות והחזקה תוך הבטחת הכספים, התשלומים וכל המסמכים הדרושים לצורך השלמת העסקה.

הניסיון מלמד שאין עסקה פשוטה. יש עסקאות המצריכות פחות עבודה. יש עסקאות המצריכות פחות זמן, לא פעם מבחירה של הלקוח שבאופן מושכל החליט לדחות את הרישום הסופי. לא פעם עסקה שנראית על פניה לא בעייתית מתגלה כבעייתית בהמשך הדרך. ומכאן החשיבות של הליווי הצמוד.

לא פעם, לצערנו, אנו נתקלים במקרים בהם נוכלים, אפילו מתוחכמים, מפילים בפח אפילו עורכי דין מנוסים. גם בעניין הזה על עורך דין לתת מענה מתאים.

הסכם רכישה פרטי

רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
על מה דברנו כאן
אודות המחבר
עורך דין אביב הראל
עורך דין אביב הראל

עו"ד הראל רכש ניסיון עשיר בניהול וליווי סכסוכי ירושה מורכבים, ובניהול וליווי הליכי גירושין בכל ההיבטים הנוגעים לסכסוך משפחתי לרבות חלוקת רכוש, מזונות ומשמורת ילדים, ומלווה ומייצג את לקוחותיו בכל הערכאות המשפטיות במדינת ישראל.

לפייסבוק של עו"ד אביב | ליוטיוב של עו"ד אביב | לניווט למשרד עו"ד אביב הראל

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 24 ביקורות
×
js_loader
הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ >>