עורך דין ידועים בציבור

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!​

מוסד ה"ידועים בציבור" הפך לנפוץ יותר ויותר בשנים האחרונות. אם בעבר, מספר הזוגות שהוגדרו כך היה מאוד נמוך. היום, בעקבות שינויים חברתיים, שבירת מוסכמות, ויחסי דת ומדינה, ניתן לראות זוגות רבים שמוגדרים כך. זו גם הסיבה, שכמו בכל תחום במשפטים, ישנם עורכי דין שמומחים לתחום, ויודעים לייעץ לכם במקרים שנוגעים לאלו המגדירים את עצמם כידועים בציבור.

מה זה בכלל אומר? מה ההשלכות של ההגדרה על חיי הנישואין או דווקא הגירושין? ואיך בוחרים את עורך  הדין המתאים ביותר עבורי? כל הפרטים על עורך דין ידועים בציבור במאמר שלפניכם.

מה זה בכלל ידועים בציבור?

תופתעו לשמוע אבל ההגדרה "ידועים בציבור" לא הוגדרה בחוק. מדובר בסטטוס שהתקבל בפסיקה במשפט הישראלי, ומגדיר זכויות וחובות של זוג, שאינם נשואים, אך חיים במשותף, וזכאים למספר זכויות וחובות, כמעט כמו זוג נשוי. בניגוד לזוג נשוי שהסטאטוס ברור, הרי את הסטאטוס של ידועים בציבור יש להוכיח.

כיצד זה בא לידי ביטוי בפסיקה?

כאמור, המונח בעצם נוסד מכוח פסיקה, אך צריך לומר שגם החקיקה הכירה בה בשלב כלשהו, למשל, סעיף 55 לחוק הירושה התשכ"ה-1965. ועדיין, המחוקק מעולם לא הגדיר מיהו הידוע בציבור. על בני הזוג לראות אחד את השני כבעל ואישה, חרף העדרו של קשר הנישואין הפורמלי.

אם היחסים הם חד-צדדיים כך שרק צד אחד רואה את עצמו כבעל/אישה של הצד השני, בעוד שהצד השני לא רואה את היחסים ככאלה – לא יכולים להיות ידועים בציבור.

אז מה הם הקריטריונים להגדרת ידועים בציבור לפי הפסיקה?

 

  • מגורים משותפים

    אם בית המשפט הגיע למסקנה שהזוג גר ביחד כחלק ממערכת היחסים הזוגית שלהם, הוא יוכל לסמן וי על אחד מהשיקולים המרכזיים בהגדרת הזוג כידועים בציבור.

  • משק בית משותף

    על הצדדים לנהל משק בית משותף כך שיש שיתוף כלכלי בהוצאות הבית גם אם אין חשבונות משותפים.

  • אינטימיות

    נדרש להראות שיש בין הצדדים חיים זוגיים, אולם מכירים בכך שיכולות להיות תקופות פחות טובות מבחינת יחסי אישות בין בני הזוג. ילדים משותפים הם אינדיקציה לאינטימיות ורומן או קשרים אינטימיים עם אנשים אחרים עשויים להוות פגיעה באינטימיות. אבל, לא בכל מקרה!

  • נראות חברתית

    בני הזוג צריכים להראות כלפי חוץ כאנשים שאובייקטיבית הם בני זוג. אירועים משפחתיים יחד, נסיעות לחו"ל יחד, וכיו"ב. יש להוכיח שותפות גורל. כמו זוג נשוי

תחולת חזקת השיתוף על ידועים בציבור

שיתוף רכושי של חזקת שיתוף חל על ידועים בציבור, ידועים בציבור נשארו בהסדר של חזקת שיתוף, למרות שהנישואין הרגילים עברו למסלול של איזון משאבים. חזקת השיתוף מבוססת על ההנחה לפיה בני הזוג רצו לשתף את נכסיהם ולהתנהל כמשפחה אחת.

מה ההשלכות של הגדרת ידועים בציבור אם כך?

לפי הפסיקה, חוק שמדבר על בן זוג כולל ידועים בציבור, וגם חוקים שמדברים על בעל ואישה כוללים ידועים בציבור לפי פרשנות תכליתית, למעט חוק שמתייחס במפורש לידועים בציבור.

מה הבעיה? ישנו חוסר בהירות בהגדרה הזאת, לא ברור לגמרי איך קובעים, אדם יכול להתברר כידוע בציבור, גם אם הוא מסתיר את הרומן מהציבור, וגם אם יש לו בן זוג נשוי אחר. ועדיין, ברמת הזכויות, למעט מספר החרגות ברורות, זכויות ציבוריות יינתנו לידועים בציבור. גם זכויות בין נישואין יינתנו.

אז מה עושה משרד עורכי דין לידועים בציבור?

נשאלת השאלה אם כך, למה צריכים משרד עורכי דין?

עורך דין יעניק לכם שירות וליווי לכל אורך התהליך, החל מההכרה כידועים בציבור, דרך ניהול תיקים של ידועים בציבור בבת משפט, ייצוג מול בית משפט בנושאי מזונות, זכויות רכושיות, והסדרי ממון. הוכחת ההכרה כידועים בציבור, כפי שכבר נאמר, אינה פשוטה, מצריכה העדת עדים המכירים את בני הזוג, ובאופן כללי דורשת ידע של ניהול וטענת טענות משפטיות.

איך נבחר עורך דין טוב?

קודם כל, לכל אחד יש עורך דין משפחה שמתאים לו, בכל מקרה, שאלו את חבריכם, המלצה מחברים או משפחה היא הדרך הטובה ביותר, ובדקו שאכן יש אמון והתקשורת ביניכם טובה. וכמובן, בעל ניסיון, מקצועי ויסודי.

רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
מאמרים בנושא עורך דין ידועים בציבור
על מה דברנו כאן
אודות המחבר
עורך דין אביב הראל
עורך דין אביב הראל

עו"ד הראל רכש ניסיון עשיר בניהול וליווי סכסוכי ירושה מורכבים, ובניהול וליווי הליכי גירושין בכל ההיבטים הנוגעים לסכסוך משפחתי לרבות חלוקת רכוש, מזונות ומשמורת ילדים, ומלווה ומייצג את לקוחותיו בכל הערכאות המשפטיות במדינת ישראל.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 24 ביקורות
×
js_loader
הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ >>