הליך גירושין מהיר

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!​

בניגוד למה שנהוג לחשוב, גירושין לא חייבים להיות הליך משפטי ארוך, יקר ומסובך. משך ההליך תלוי במידה רבה בבני הזוג המעורבים בו, ואם ירצו, הם יכולים להגיע לגירושים מהירים. במאמר זה נבחן את השלבים של הליך גירושין מהיר והאופן שבו חתימה על הסכם גירושין בשיתוף פעולה מאפשר זאת.

 

הליך גירושין מהיר ויעיל: כך תעשו זאת נכון

כאשר שני בני הזוג מוכנים לשתף פעולה ולמצוא שפה משותפת, אפשר להגיע לגירושים מהירים ולהתחיל מחדש ללא משקעים מיותרים. ניתן לגרום לזה לקרות על ידי חתירה לגירושין בהסכמה הדדית, מבלי לערב את הערכאות המשפטיות.

בגירושין בהסכמה, בני הזוג מנהלים משא ומתן על הנושאים השונים המושפעים מפירוק התא המשפחתי ובסופו של דבר חותמים על הסכם גירושין, המביא את ההליך המשפטי לסיומו. מכאן שהמפתח להליך גירושין מהיר הוא הנכונות של שני הצדדים להתפשר ולמצוא פתרונות שיעבדו עבור כל המעורבים – כולל הילדים המשותפים, כמובן.

 

גירושין בהסכמה: החלופה להליכים ארוכים בבית המשפט

כאשר מערכת היחסים בין בני זוג מגיעה לנקודה של חילוקי דעות בלתי ניתנים לגישור, שני הצדדים עלולים לחשוש מהסיכוי למאבק משפטי ארוך ורווי מתחים. הליכים בבית המשפט עלולים להיות מכבידים כלכלית ולגזול זמן יקר מהצדדים, ולעתים קרובות להימשך חודשים עד שכל ענייני הגירושין ייפתרו. עם זאת, ישנה דרך חלופית לגירושין: גירושין בהסכמה.

 

גירושין בהסכמה הדדית – איך זה עובד בפועל?

מן האמור לעיל לבטח כבר הבנתם כי הליך גירושין מהיר הוא שם נרדף לגירושין בהסכמה הדדית. המשמעות היא שבמקום לנהל מאבק מר בבית המשפט, בני הזוג משתפים פעולה כדי להגיע להסכמות זה עם זו בעניינים משפטיים, הוריים ורכושיים ומעגנים אותן במסגרת הסכם גירושין.


זאת בשונה מניהול תביעת גירושין בערכאות, שמפחית משמעותית את הסיכויים לגירושין מהירים בשל לוח הזמנים העמוס של בתי המשפט, אשר מוביל לא פעם לתקופות המתנה ממושכות לדיונים. 

 

היתרונות הגלומים בהליך גירושין מהיר

גישה זו מציעה מספר יתרונות, ביניהם וודאות משפטית, תוצאה משביעת רצון, חסכון בזמן וכסף, ובעיקר, גירושין המתנהלים בכבוד הממזער כאב רגשי מיותר. זה חיוני במיוחד כאשר ילדים מעורבים, שכן גירושין מהירים בהסכמה עוזרים לבני הזוג לנהל את רגשותיהם כראוי ולהמשיך לתפקד כהורים באופן מיטבי.

 

חיסכון פיננסי ודגש על רווחת הילדים – מהתועלות המשמעותיות של הליכי גירושין מהירים

לאחר שהתקבלה ההחלטה להתגרש, טבעי שבני הזוג ירצו לזרז את התהליך ולהתקדם בחייהם. בנוסף, הליך גירושין מהיר מציע שני יתרונות משמעותיים: חיסכון בעלויות והבטחת רווחת הילדים.

בחירה בגישור על פני ליטיגציה מפחיתה משמעותית את העלויות בהשוואה לשכר הטרחה הנלווה להליכים בבית המשפט. היא גם מונעת הוצאות נוספות כמו אגרות בית משפט ואובדן ימי עבודה עקב השתתפות בדיונים. יתרה מזאת, זהו פתרון מהיר ומכבד המאפשר לצדדים לשמור על מערכת יחסים הורית תקינה יותר, מה שמביא תועלת רבה לילדים.

לבסוף, סיום מהיר של הליך הגירושין מאפשר לילדים להסתגל בקלות רבה יותר לפרידה. זאת להבדיל מגירושין ממושכים שעלולים להסלים את המשבר בין ההורים, וליצור מתח שמשפיע לרעה על רווחת הילדים.

 

האם הליך גירושין מהיר אפשרי גם כשהצדדים מתקשים להגיע להסכמה? 

במקרים רבים, לשני הצדדים יש מוטיבציה אמיתית למצוא פשרה, אך המשבר הזוגי מונע תקשורת יעילה. במצבים כאלה חשוב לא לוותר ולהיעזר במגשר גירושין. מגשר בעל מומחיות משפטית וכישורים מקצועיים יכול לסייע לבני הזוג להתמודד באופן ענייני ומכבד עם נקודות המחלוקת ולחתור בהדרגה לקראת גיבוש הסכם גירושין מפורט והוגן.

ראוי לציין כי הליך הגישור אינו מחייב, וכל צד יכול לבחור להפסיקו בכל עת. במהלך פגישות הגישור, כל אחד מבני הזוג מביע את טענותיו ורצונותיו בכל נושא, כאשר המגשר מסייע בצמצום ופתרון המחלוקות.

על בסיס הנסיבות וההעדפות האישיות של בני הזוג, המגשר מציג פתרונות פשרה אפשריים. לאחר שהושגו הסכמות בכל העניינים, יערוך עורך הדין של הצדדים הסכם גירושין, אשר יוגש לאחר מכן לאישור הערכאה המשפטית המתאימה ויקבל מעמד של פסק דין.

מן הראוי להזכיר כי כל הנדון במהלך גישור גירושין הינו חסוי ואינו יכול לשמש כנגד מי מהצדדים בהליך המשפטי. דבר זה מספק מרחב בטוח לשיחה פתוחה ומבטיח שכל הצעות הפשרה או המידע ששותפו בפורום זה, לא יהפכו לנשק בידי הצד השני במידה והתיק יגיע להכרעת בית המשפט, גם אם הגישור לא יביא לבסוף לגיבוש הסכם גירושין מוצלח.

 

גם בהליך גירושין מהיר – אין לפסוח על מרכיבי המפתח הבאים בהסכם הגירושין

לאחר שבני הזוג מגיעים להסכמה בסוגיות המשפטיות הכרוכות בגירושין, יש לנסח הסכם גירושין לעיגון החלטותיהם. תוכן ההסכם משתנה בהתאם לפרטי המקרה. כך למשל, בגירושין ללא ילדים, ההסכם יעסוק בעיקר בסידור הגט ובחלוקת הרכוש והכספים.

עם זאת, אם לבני הזוג יש ילדים, ההסכם חייב לכלול גם הסדרי שהות והתייחסות למזונות ילדים. חשוב שהסכם הגירושין יהיה ברור ומפורט, יספק פתרונות משפטיים מקיפים לכל הנושאים הרלוונטיים ויצמצם את הפוטנציאל לסכסוכים עתידיים בין הצדדים.

לשם המחשה, כאשר מסדירים את חלוקת הרכוש, ההסכם צריך לכלול פירוט מדויק של הנכסים, לציין את שיטת החלוקה ולהתוות את אופן העברת הבעלות בהם. באופן דומה, עבור הסדרי השהות, כדאי להתייחס לעניינים כמו לוחות זמנים של חופשות וחגים, גמישות בשינוי ההסדר במידת הצורך ושיקולים רלוונטיים אחרים.

על ידי הקפדה על הנחיות אלה וחתירה לגירושין בהסכמה, זוגות יכולים להסדיר את תהליך הגירושין ביעילות ובידידות. גירושין מהירים ומכובדים לא רק חוסכים בעלויות אלא גם מקדמים קשרי הורות בריאים יותר וסוללים את הדרך למעבר חלק יותר לחיים שלאחר הגירושין.

 

הליך גירושין מהיר – לא בכל המקרים זה מתאפשר

במקרים בהם אחד הצדדים בגירושין או שניהם אינם מוכנים לנהל דיאלוג הוגן ולהגיע להסכמות, עלול להיווצר מאבק משפטי. למרות שמצבים כאלה מאריכים את הליך הגירושין, נקיטת אמצעים מוקדמים יכולה לסייע בזירוז התהליך. פנייה לייעוץ משפטי מקדים היא חיונית, שכן היא מאפשרת לעורך הדין לתכנן את האסטרטגיה הטובה ביותר לטיפול בתיק.

כך למשל, אם יש חשש שאחד מבני הזוג ינסה להעלים נכסים או להעבירם לחו"ל, יכול עורך הדין לקבל צווים למניעת יציאה מהארץ ולהטיל הגבלות על השימוש בנכסים כדי להקפיא את המצב הקיים. 

בנוסף, במהלך פגישתכם עם עורך דין גירושין, תקבלו הדרכה לגבי המסמכים שיש לאסוף כראיות לתמיכה בטענותיכם בהליך הגירושין, כדוגמת רשומות פיננסיות הקשורות לחשבונות בנק, חסכונות ורכוש מתקופת הנישואין. צעדים יזומים אלו יעזרו לכם להגיע ערוכים יותר לגירושין ולרוב יובילו להליך יעיל יותר.

 

לסיכום – ליווי משפטי מעו"ד דיני משפחה חיוני להליך גירושין מהיר וחסכוני

על ידי בחירה בגירושין בהסכמה הדדית, זוגות יכולים לזרז משמעותית את הליך הגירושין. זה לא רק חוסך בעלויות אלא גם תורם לרווחת הילדים בטווח המיידי והארוך כאחד. גם במצבים בהם מאבק משפטי הוא בלתי נמנע, ייעוץ משפטי מוקדם ונקיטת אמצעים מתאימים, יכולים לסייע בצמצום העיכובים בהליך. עו"ד אביב הראל – עורך דין מנוסה לדיני משפחה וגירושין, יוכל לסייע לכם בכך.

מעוניינים להסדיר את הגירושין במהירות וביעילות? פנו כעת להתייעצות עם עורך דין משפחה אביב הראל:  03-6950595. 

הליך גירושין מהיר

רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
על מה דברנו כאן
אודות המחבר
עורך דין אביב הראל
עורך דין אביב הראל

עו"ד הראל רכש ניסיון עשיר בניהול וליווי סכסוכי ירושה מורכבים, ובניהול וליווי הליכי גירושין בכל ההיבטים הנוגעים לסכסוך משפחתי לרבות חלוקת רכוש, מזונות ומשמורת ילדים, ומלווה ומייצג את לקוחותיו בכל הערכאות המשפטיות במדינת ישראל.

לפייסבוק של עו"ד אביב | ליוטיוב של עו"ד אביב | לניווט למשרד עו"ד אביב הראל

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 24 ביקורות
×
js_loader
הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ >>