ביטולו של צו ירושה לאחר שכבר ניתן

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!​

האם ניתן לבטל צו ירושה לאחר זה כבר ניתן?

כפי שעמדתי על כך במקום אחר, צו ירושה ניתן לאחר שדבר הבקשה לצו הירושה פורסמה וקראה למי שמתנגד למתן הצו, בין או הוא מחזיק בצוואה של המנוחה או המנוחה ובין מכל סיבה אחרת להתנגד, שאחרת ניתן צו ירושה ובעקבות הצו ניתן לרדת לנכסי העיזבון, לחלק ולמכור והדבר מסתבך שכן נוצרת הסתמכות.

כעיקרון החוק מאפשר לתקן ו/או לבטל על סמך עובדות או טענות חדשות שלא היו בפני הרשם לענייני ירושה בעת מתן הצו.

אבל, לא בנקל מבטלים צו ירושה ויש לכך כללים. בין השאר בודקים האם העובדה החדשה הייתה ידועה למבקש בעת מתן הצו או שיכול היה להביאה בהזדמנות הראשונה שנודע לו עליה; חשוב לזכור שתיקון צו ירושה הוא דבר חריג. ולכן בין השאר מביאים בחשבון את השיהוי בבקשה מעת שנודע על העובדה החדשה. בודקים האם המבקש יכול היה לברר א העובדה. בודקים את ההסבר לאיחור והסבירות שלו. הדגש אינו על מידת השיהוי אלא על ההסבר לשיהוי ומידת סבירותו של הסבר זה. ככל שההסבר לשיהוי סביר יותר לא תהווה מידת השיהוי, מכשול, אף אם מדובר באיחור של שנים אבל יש לזכור, לזמן יש בהחלט משמעות; ככל שהשיהוי נמשך לאורך זמן רב יותר, כך גם יהפוך נטל השכנוע מצד המבקש להסברת השיהוי לכבד יותר. כמו כן יש לבחון מה טיבה, מהותה ומשקלה הלכאורי של העובדה החדשה שמצדיקה צו הירושה המקורי? יש לברר האם השהיית הגשת הבקשה מקשה על אחד הצדדים המעוניינים בעיזבון, בהבאת חומר ראיות לפני ביהמ"ש לביסוס טענותיו? מה מידת חומרת הפגיעה בכל אחד מהצדדים עקב שינוי צו הירושה המבוקש? יש לשקול מה הקושי שהשיהוי עלול לגרום בבירור זכויותיהם המהותיות של הצדדים? ועוד כהנה וכהנה שיקולים.

לכן, לפני שמגישים בקשה חריגה כזו יש ונכון להיוועץ בעורך דין הבקיא בתחום בכדי לברר את התוחלת שלה.

ביטולו של צו ירושה לאחר שכבר ניתן

רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
על מה דברנו כאן
אודות המחבר
עורך דין אביב הראל
עורך דין אביב הראל

עו"ד הראל רכש ניסיון עשיר בניהול וליווי סכסוכי ירושה מורכבים, ובניהול וליווי הליכי גירושין בכל ההיבטים הנוגעים לסכסוך משפחתי לרבות חלוקת רכוש, מזונות ומשמורת ילדים, ומלווה ומייצג את לקוחותיו בכל הערכאות המשפטיות במדינת ישראל.

לפייסבוק של עו"ד אביב | ליוטיוב של עו"ד אביב | לניווט למשרד עו"ד אביב הראל

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 24 ביקורות
×
js_loader
הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ >>