גירושין בהריון

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!​

כאשר זוגות מחליטים להתגרש, הם לא רק מתמודדים עם האתגרים הרגשיים הנלווים לפרידה אלא צריכים גם  להתמודד עם ההליך המשפטי המורכב. למותר לציין כי גירושין בהריון מוסיפים רובד נוסף של קושי ומציבים בפני הצדדים סוגיות משפטיות ומשפחתיות ספציפיות שחשוב להכיר. לכן בסקירה להלן נבחן את הנקודות החשובות שכדאי להביא בחשבון בכדי להגיע ערוכים יותר להליך גירושין המתרחש במהלך ההיריון.

 

7 דברים שחשוב במיוחד לדעת לפני שניגשים להליך גירושין בהריון

גירושין במהלך ההיריון הם ללא ספק תהליך מורכב ומאתגר רגשית. עם זאת, בליווי של עורך דין לענייני משפחה, תוכלו לנווט בתהליך הקשה הזה במקצועיות ובבטחה. ייצוג משפטי מקצועי יסייע להבטיח שרווחתכם ושלומו של ילדכם שטרם נולד יהיו בראש סדר העדיפויות, וכי הגירושין יתנהלו ברגישות ובזהירות הנדרשת.

כך או אחרת, ישנם כמה דברים שצריך לדעת על גירושין במהלך ההיריון כדי להגיע לתהליך בשלים ומוכנים:

  1. מבחינה משפטית והלכתית, אין איסור להתגרש בהריון. ההחלטה היא בסופו של דבר שלכם. עם זאת, סביר להניח שבית המשפט ידחה את הדיון וידון בעניינכם לאחר הלידה.
  2. במהלך הליך גירושין ניתן דגש על הידברות והגעה להסכמות. אם שני הצדדים מסכימים להתגרש ומגישים תביעה משותפת לגירושין, בית הדין רשאי לתת את הגט לפני הלידה. במקרים של אי הסכמה, יופנו בני הזוג להליך גישור לקידום פיוס לטובת רווחתו של הילד שטרם נולד.
  3. במקרה של אישה בהריון הסובלת מהתעללות, בית המשפט ייתן עדיפות לבטחונה ובטיחון העובר. האמצעים הדרושים יינקטו כדי להגן על שניהם.
  4. גירושים במהלך ההיריון אינם מצב אידיאלי, אך אינו נדיר. באמצעות פנייה לייצוג משפטי מעורך דין לענייני משפחה מנוסה, תקבלו לא רק סיוע מקצועי אלא גם תמיכה רגשית ומורלית לאורך תקופה רגישה זו. האינטרסים של האישה ההרה והתינוק יטופלו בקפידה, תוך הבטחת התוצאה הטובה ביותר האפשרית לכל המעורבים. 
  5. אף שמבחינה הלכתית אין איסור רשמי על גירושין במהלך ההיריון, בית הדין הרבני מעדיף פעמים רבות לדחות את קבלת ההחלטה עד לאחר הלידה, בהתחשב במתח הרגשי הנלווה לתקופה זו.
  6. במרבית מקרי הגירושין במהלך ההיריון, נהוג להתייחס לנושאים הנלווים להליך, כמו חלוקת רכוש והסדרי שהות לפני הגשת תביעת הגירושין. כיום ידוע כי ניתן לגבש גם הסכמות הנוגעות לילד שטרם נולד במסגרת הסכם הגירושין, תוך התחשבות בטובת הילד. רצוי לגבש הסכמות בנושא המזונות והסדרי השהות מראש, לטובת מתן ביטחון ויציבות כבר בשלב מוקדם לחיי התינוק.
  7. בהתחשב בטובת הילד, מומלץ בדרך כלל לאפשר לאב להיות מעורב בלידת היילוד ובשגרת חייו, אלא אם נסיבות קיצוניות מחייבות אחרת. גישה זו לא רק מטפחת מערכת יחסים יציבה בין הילדים להוריו אלא עשויה גם למנוע תביעות עתידיות מהאב.

 

כיצד מטופלים הליכי גירושין בהריון בבתי הדין הרבניים?

הטיפול בהליכי גירושין בהריון בבית הדין הרבני כרוך בבדיקה מעמיקה של נסיבות הגירושין, רצון בני הזוג להיפרד והאתגרים הפיזיולוגיים הנלווים להריון. הדיינים מבינים ששינויים הורמונליים יכולים לתרום לקונפליקטים וקשיים בתוך הזוגיות. לכן לעתים קרובות הם פועלים תחת ההנחה שעם סבלנות וסובלנות, ליחסים יש פוטנציאל להשתפר. 

 

האם גירושין בהריון משפיעים על נושא סידור הגט?

אישור הליכי גירושין בין זוגות יהודיים בישראל מחייב טיפול בבית הדין הרבני, לצורך מתן הגט עצמו, כאשר את הסוגיות הנלוות לגירושין ניתן להסדיר גם בבית המשפט לענייני משפחה.

ככלל בתי הדין הרבניים חותרים לבחון אפשרות של פיוס כאשר זוגות מופיעים בפניהם. עם זאת, כאשר שני הצדדים נחושים להיפרד, הליך הגירושין נמשך ללא דיחוי. מנגד, במקרה של הריון, המצב הופך מסובך יותר. אמנם אין מניעה הלכתית להתגרש במהלך ההיריון, אולם בית הדין הרבני מייעץ לא פעם לזוגות לדחות את התהליך עד לאחר הלידה.

הרציונל מאחורי זה הוא שהישארות ביחד במהלך ההיריון עשויה לקרב את בני הזוג, ולשנות את החלטתם להתגרש. בהתאם לכך, כדי למנוע עיכובים מיותרים, רצוי לבני הזוג להגיש בקשה משותפת לגירושין תוך צמצום שיקול דעתו של בית הדין.

 

מה חשוב לדעת על עריכת הסכם גירושין בהריון?

כדי להקל על תהליך הגירושין, במיוחד במהלך ההיריון, מומלץ להימנע ממאבקים משפטיים ולקיים במקום הידברות לגיבוש הסכם גירושין. על בני הזוג להחליט במשותף בכל הנושאים הרלוונטיים, ובמקרים של אי הסכמה עליהם לשאוף להגיע לפשרה הוגנת. משימה זו אינה פשוטה ומציבה לרוב אתגרים משמעותיים, הן בעניינים בעלי חשיבות כלכלית כמו חלוקת רכוש ומזונות, והן בעניינים אישיים ורגשיים כדון הסדרי שהות . 

למרות האמור לעיל, פנייה לסיוע של עורך דין המתמחה בגירושין יכולה לסייע לבני הזוג לפתור מחלוקות ביעילות ולהגיע להסכם גירושין מקיף והוגן המספק את שני הצדדים.

 

חשיבות הסיוע המשפטי בהליכי גירושין במהלך ההיריון 

תהליך גירושין, במיוחד כאשר הוא מתנהל במהלך תקופת ההיריון, יכול להיות מאתגר ביותר רגשית ומורכב מבחינה משפטית. יחד עם זאת, מתוך הבנת הנקודות החשובות שנדונו בסקירה זאת, כמו היתרונות בהגשת בקשה משותפת לגירושין, הערך של עריכת הסכם גירושין מקיף ומפורט וחשיבה מראש על שיקולי השהות, והמזונות, זוגות יכולים להתמודד עם ההליך בקלות רבה יותר ולהבטיח את שלומו של ילדם. 

לצורך כך, מומלץ מאוד לפנות להדרכה של עורך דין גירושין בעל ידע וניסיון עשיר בליווי תיקי גירושים בהריון, שיוכל להעניק לכם סיוע משפטי המותאם לנסיבות הספציפיות שלכם. 

 

לסיכום: גירושין בהריון מצריכים ליווי משפטי מקצועי במיוחד – אל תעברו את זה לבד

אם אתם עומדים בפני פירוק התא המשפחתי וזקוקים לתמיכה מקצועית, אל תהססו לפנות עוד היום לעורך דין גירושין כדי להגן על זכויותיכם ולהבטיח מעבר חלק יותר לפרק הבא בחייכם.

חשוב לזכור כי פתיחת תיק גירושין בהריון עלולה להכניס מורכבות ואתגרים נוספים לתהליך קשה ממילא. עם זאת, תהיו בטוחים כי עו"ד דיני משפחה אביב הראל, נמצא כאן עבורכם כדי לספק לכם סיוע מקצועי, רגיש וחומל. 

עורך דין אביב הראל מבין את החשיבות של הבטחת רווחתם של בני הזוג ושל הילד שטרם נולד לאורך כל הליך הגירושין וחותר להגנה עקבית על האינטרסים של לקוחותיו לאורך כל שלבי ההליך ויצירת סביבה תומכת ומרגיעה עבורם. 

לעו"ד הראל ניסיון של מעל שני עשורים במתן שירותי ייצוג משפטי בהליכי גירושין, מה שמאפשר לכם לסמוך על המומחיות המשפטית והבין-אישית שלו ועל יכולתו יוצאת הדופן לנווט במצב ייחודי זה בזהירות, ברגישות ובמקצועיות המתבקשות, על מנת לתמוך בהתקדמות ההריון בצורה חלקה ובטוחה במקביל להפרדת הכוחות הזוגית.

שוקלים לפתוח בהליכי גירושין בהיריון? הגעתם למקום הנכון. לייעוץ משפטי אישי ודיסקרטי ממשרד עורך דין אביב הראל המתמחה בדיני משפחה וגירושין – מלאו את פרטיכם בטופס שלפניכם או צרו קשר עם משרדנו בטלפון: 03-6950595. 

גירושין בהריון

רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
על מה דברנו כאן
אודות המחבר
עורך דין אביב הראל
עורך דין אביב הראל

עו"ד הראל רכש ניסיון עשיר בניהול וליווי סכסוכי ירושה מורכבים, ובניהול וליווי הליכי גירושין בכל ההיבטים הנוגעים לסכסוך משפחתי לרבות חלוקת רכוש, מזונות ומשמורת ילדים, ומלווה ומייצג את לקוחותיו בכל הערכאות המשפטיות במדינת ישראל.

לפייסבוק של עו"ד אביב | ליוטיוב של עו"ד אביב | לניווט למשרד עו"ד אביב הראל

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 24 ביקורות
×
js_loader
הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ >>