הסתרת נכסים בגירושין

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!​

הליכי גירושין כרוכים בחלוקת רכוש, אשר נושאת השלכות כספיות משמעותיות עבור שני הצדדים המעורבים. למרבה הצער, תהליך זה יכול להוביל גם את אחד מבני הזוג לביצוע פעולות שונות להעלמת נכסים או כספים, במטרה להתחמק מחלוקתם ההוגנת כנדרש בחוק. במאמר זה, נבחן את האפשרויות לחלוקת רכוש בגירושין, את הטקטיקות המשמשות עבור הסתרת נכסים בגירושין, נסביר מה יכול הצד הנפגע לעשות וכיצד ניתן למנוע תרחיש כזה מלכתחילה.

 

חלוקת רכוש בגירושין: סקירה כללית

לפני שמתעמקים בסוגיית הסתרת הנכסים, חיוני להבין את הדרכים השונות בהן ניתן לחלק רכוש בגירושין: ראשית, הסכם ממון שנחתם על ידי בני הזוג מבעוד מועד, יכול לקבוע את אופן חלוקת הרכוש בין הצדדים בגירושין או בפרידה. שנית, ניתן להסדיר את חלוקת הרכוש באמצעות הסכם גירושין שייחתם בין הצדדים בהליך הגירושין עצמו. לבסוף, ניתן לחלק את הרכוש בגירושין על פי חוק יחסי ממון בין בני זוג, הגורר חלוקה שווה של כל הנכסים שנצברו בין בני הזוג בתקופת הנישואין או לפניה אם הוצהרה כוונת שיתוף שלהם, על בסיס עקרון איזון המשאבים.

 

באילו נסיבות הסתרת נכסים בגירושין מתרחשת?

הסתרת הנכסים במהלך גירושין נפוצה לרוב בנסיבות שבהן היחסים בין בני הזוג הידרדרו, באופן שמקשה על הגעה להסכמות על חלוקת רכוש הוגנת ביניהם במסגרת הסכם גירושין. בתרחיש זה החלוקה אמורה להתבצע בשיטת איזון המשאבים, שבה נכסים אמורים להיות מחולקים באופן שווה ללא קשר לבעלות הרשומה בהם. אולם האופי ההפכפך של מערכת היחסים של בני הזוג, דוחף לפעמים צד אחד לפנות להברחת נכסים או הסתרת נכסים על מנת להבטיח יתרון כלכלי על בן/בת זוגו.

 

שיטות המשמשות להסתרת נכסים בגירושין

למרבה הצער, קיימות שיטות רבות להסתרת נכסים מבן זוג במהלך הליכי גירושין. שיטות אלו נעות מהסתרת מידע על קיומם של נכסים מסוימים ועד להעברה פיזית או הברחה של נכסים כדי למנוע את גילוים. טקטיקות נפוצות כוללות העברת בעלות על נכסים לצד שלישי, כגון העברת כספים לחשבונות בנק בחו"ל או העברת מקרקעין לקרובים כדי להתחמק מתביעת הבעלות של הצד השני. בנוסף, מטלטלין כמו תכשיטים או כספות עשויים להיות מוסתרים אצל צד שלישי מהימן. לרוב, עסקאות אלו הן פיקטיביות וכרוכות בתמורה מועטה או ללא תמורה עבור הנכס המועבר, כשכל תכליתן היא למנוע מבן הזוג השני לקבל חזקה בנכסים הללו בגירושין.

 

מה ניתן לעשות כשחושדים בהברחת נכסים?

אם אתם חושדים שבן הזוג שלכם הסתיר או מתכוון להסתיר נכסים, חשוב לא להתעכב ולפנות מיד לייעוץ של עורך דין גירושין. חקירה פיננסית מקיפה הנערכת על ידי משרד חקירות מקצועי חיונית במצבים כאלה. במידה והחקירה תגלה ראיות לניסיון הסתרת נכסים, עורך הדין שלכם יכול לפנות לבית המשפט בבקשה להנחיות או צווים שונים לסיכול פעולות אלו ולהגן על האינטרסים הכלכליים שלכם.

לצורך העניין, בית המשפט עשוי לדרוש מהצד החשוד בהברחת נכסים, לדווח על כל הפעולות הכספיות שלו, לחייבו בקבלת אישור מבן הזוג השני לפני ביצוע פעולות פיננסיות מסוימות, או להוציא צו מניעה למניעת פעולות בנכסים, לרבות העברות לצדדים שלישיים. צווי מניעה משמעותיים במיוחד בהקשר זה, שכן הם מטפלים ישירות באחת השיטות המרכזיות המשמשות להסתרת נכסים בהליכי גירושין.

 

האם יש דרך למנוע הברחת נכסים בגירושין?

אין ספק שהתרחיש המתואר רחוק מלהיות אידיאלי, שכן הליך גירושין הוא מאתגר כשלעצמו, והחשש שצד אחד ינסה להסתיר רכוש כדי לפגוע בזכויות הכלכליות של הצד השני – עלול להוציא את האדם המתגרש מאיזון אף יותר. עם זאת, ניתן לנקוט במספר צעדים כדי להפחית באופן משמעותי את הסיכון להברחת נכסים. 

ראשית, ישנה חשיבות מכרעת להבנה ברורה של המצב הפיננסי ולא להסתמך רק על ניהול הכספים של הצד השני. על ידי שמירה על מודעות ומעורבות, ניתן למזער את פערי המידע, מה שמקשה על הצד בעל הידע הכלכלי להסתיר נכסים מבן הזוג השני.

יתר על כן, ישנה תועלת רבה בשמירה על זהירות ואיסוף מסמכים רלוונטיים בשלב מוקדם, במיוחד בתקופות של קושי או כאשר נראה כי קיים סיכוי סביר לגירושים. הדבר כולל איסוף תדפיסים של חשבונות בנק, דוחות מקופות גמל ופנסיה, מסמכי מקרקעין, תלושי שכר וכל תיעוד פיננסי רלוונטי אחר של נכסים שבבעלותם המשותפת של בני הזוג.

 

היתרונות הגלומים בפנייה לייצוג משפטי למניעת הסתרת נכסים בגירושין

הליכי גירושין הם לרוב טעונים רגשית ומורכבים כלכלית, כאשר לחלוקת הנכסים והרכוש יש תפקיד מכריע בתהליך עצמו ובהנחת התשתית לפתיחת דף חדש בחייהם של שני הצדדים לאחריו.
למרבה הצער, חלק מהאנשים נוקטים בטקטיקות נכלוליות כדי להסתיר נכסים וכספים במהלך הליכי גירושין, ומבקשים להשיג יתרון לא הוגן על בן זוגם. 

אם אתם עוברים כעת גירושין וחושדים שייתכן שבן הזוג שלכם מסתיר נכסים, יש חשיבות מכרעת לפנות לסיוע משפטי מקצועי. עורך דין דיני משפחה מיומן יוכל ללוות אתכם בתהליך, לערוך בירור מעמיק ולנקוט בצעדים המשפטיים הנדרשים לשמירה על זכויותיכם. על ידי פנייה לליווי מקצועי, תוכלו לשמור על האינטרסים הפיננסיים שלכם ולהבטיח חלוקה הוגנת של הרכוש בגירושין.

עו"ד אביב הראל מביא איתו מומחיות נרחבת בדיני משפחה וטיפול בהליכי גירושין הכרוכים במצבים כלכליים מורכבים, במיוחד כאשר קיים חשד לכך שאחד מבני הזוג הסתיר נכסים או כספים. 


לסיכום

הליכי גירושין מחייבים חלוקה הוגנת של הרכוש בין הצדדים, אך למרבה הצער, חלק מהאנשים מנסים להסתיר נכסים כדי להשיג יתרון כלכלי על הצד השני או מטעמי טינה ונקמנות. במקרים של גירושין שבהם אחד מבני הזוג מחזיק בנכסים בחו"ל, הסיכון להברחה גדל אף יותר. החדשות המעודדות הן, כי על ידי הבנת השיטות השונות המשמשות להסתרת נכסים, פנייה לייעוץ משפטי מיידי ויישום אמצעי מנע, ניתן לשמור על האינטרסים הכלכליים ולהבטיח חלוקת רכוש שוויונית יותר במהלך הליכי הגירושין.

לאורך למעלה משני עשורים שבהם הוא משמש כעורך דין לענייני משפחה ומלווה תיקי גירושין, עורך דין אביב הראל, צבר ניסיון רב בניהול והנחיית הליכי גירושין הכרוכים בחלוקת לנכסים בארץ ובחו"ל. הודות לכך, משרדנו מחזיק בידע ובאסטרטגיות הנדרשות להגנה על נכסים מפני העברה בלתי חוקית. בין אם מדובר במניעת הברחת נכסים ובין אם מדובר בהבטחת העברת חזקה תקינה בהם, משרד עו"ד אביב הראל הוא הכתובת עבורכם בכל הנוגע להגנה על האינטרסים הרכושיים והממוניים שלכם בהליך הגירושין. למשרדנו ניסיון עשיר במתן תמיכה משפטית ושירותי ייצוג מקיפים ללקוחות בכל הערכאות המשפטיות במדינת ישראל – כך שמימוש האינטרסים שלכם בגירושין, נמצא בידיים הטובות ביותר. 

בין אם אתם עומדים בפני ענייני ירושה סבוכים ובין אם אתם זקוקים להכוונה בהליכי גירושין, משרדנו מחויב לספק לכם סיוע משפטי אישי שיאפשר שמירה מיטבית על האינטרסים שלכם ויבטיח שתקבלו את המענה המיטבי לכלל הצרכים שלכם.

בקצרה, העתיד הפיננסי שלכם חשוב מכדי להשאיר את חלוקת הנכסים בגירושין ליד המקרה.
צרו קשר כבר עכשיו להתייעצות דיסקרטית עם משרד עורכי דין אביב הראל והבטיחו שתתבצע חלוקת נכסים חוקית והוגנת תוך מקסום זכויותיכם בגירושין. לפרטים נוספים חייגו: 03-6950595. 

הסתרת נכסים בגירושין

רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
על מה דברנו כאן
אודות המחבר
עורך דין אביב הראל
עורך דין אביב הראל

עו"ד הראל רכש ניסיון עשיר בניהול וליווי סכסוכי ירושה מורכבים, ובניהול וליווי הליכי גירושין בכל ההיבטים הנוגעים לסכסוך משפחתי לרבות חלוקת רכוש, מזונות ומשמורת ילדים, ומלווה ומייצג את לקוחותיו בכל הערכאות המשפטיות במדינת ישראל.

לפייסבוק של עו"ד אביב | ליוטיוב של עו"ד אביב | לניווט למשרד עו"ד אביב הראל

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 24 ביקורות
×
js_loader
הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ >>