עורך דין לענייני משפחה ברמת גן

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!​

עורך דין לענייני משפחה זה מושג שכנראה אף פעם לא יבשר לנו טובות. רובנו, כשנשמע את המושג הזה, נחשוב מיד על גירושין, הסדרי ראייה, משמורת משותפת, ועוד המון מושגים נוספים מהתחום. עליכם לדעת, שלמרבה ההפתעה, מדובר בתחום רחב עד מאוד, שכולל גם את תחומי האימוץ והאומנה, שמכיל בתוכו גם את דיני האפוטרופסות, וגם סוגיות מורכבות כמו דיני ירושה, צוואות, ואפילו שאלות בנושאי אבהות. אז מה זה אומר עורך דין לענייני משפחה? מה עושה עורך דין לענייני משפחה ברמת גן? איזה התלבטויות כרוכות בזה? ומה המקור החוקי לכל זה? והכי חשוב איך בוחרים את עורך הדין המתאים לכל ההליך? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

 

הגדרת משפחה

הגדרת המשפחה עברה במהלך השנים גלגולים רבים, והגדרת המושג אינה אחידה כלל. האם יחיד הוא גם נחשב כמשפחה? האם דודים ודודות, כלומר, המשפחה המורחבת היא גם חלק מהמשפחה? גם מבחינה משפטית, לא ברור לגמרי מי אלה שנכללים בתוך ההגדרה מבחינה משפטית ומי לא. חשוב להבין שהגדרת משפחה בעולם המשפטי משליכה על זכויות וחובות, למשל של ההורים לשלום ילדיהם, ובעצם יש לה משמעויות משפטיות, חברתיות, כלכליות, רבות.

מסיבה זו, ההבנה מי חלק מהמשפחה היא הבנה חשובה מאוד. במהלך ההיסטוריה, ההבדל בין משפחה למישהו שמחוץ למשפחה התבטא בין השאר על ידי השאלות הנוגעות לחיי היום יום, עם מי גרים, עם מי מביאים ילדים, ושאלות מהסוג הזה. בשלב כלשהו, המערכת המשפטית החלה להגדיר את הכללים, ובעצם לקבוע את המציאות בשטח. למשל, ילד בגיר, נחשב כסוג של "משפחה אחרת", לעומת ילד קטין. רוב עולם המשפט רואה היום במשפחה משהו מאוד אישי ורגשי, ומתנגד להגדרות הישנות, המקובעות יותר. אחד המתחים הגדולים בדיני המשפחה נוגע לשאלה, מי מגדיר מה היא משפחה, ואיך היא תוגדר?

 

משפחה בחוק

כפי שניתן להסיק מהמחלוקות הרבות על הגדרת המשפחה, החוק לא מגדיר במפורש מה היא משפחה, אבל נותן מספר דוגמאות, בסעיפי חוק שונים, לשאלה זו.

  • סעיף 8(א1)(2)(ג)(7) לחוק בריאות ממלכתי: "לעניין זה – משפחה – יחיד ובן זוגו וילדיהם.."
  • סעיף 1(ג) לחוק משפחות חיילים שנספו במערכה: "אשתו… ידועה בציבור.. ילדים מתחת לגיל 21 שנה.. הורים כולל הורים חורגים ומאמצים.." כמובן שיש גם חוקים שמשתמשים במונח "משפחה" בלי הגדרה בכלל. 
  • המקור הראשוני החוקי בישראל,  לתחום המעמד האישי ודיני המשפחה נמצא בכלל במקום אחר: סימן 51 לדבר המלך במועצה על ארץ ישראל, 1922 (מנדטורי, עודנו בתוקף): ""…יהא השיפוט בענייני המעמד האישי, בהתאם להוראות חלק זה, מסור לבתי דין העדות הדתיות." לאחר מכן הוא קובע, לגבי הנושאים הכלולים בו: ""נישואין או גיטין, מזונות, כלכלה, אפוטרופסות, כשרות יוחסין של קטינים, איסור השימוש ברכוש של אנשים הפסולים לפי החוק, והנהלת נכסי אנשים נעדרים." במהלך השנים צומצמו החוקים, והפכו לספציפיים יותר, לפי עדות ספציפיות יותר.

 

דיני משפחה – מה זה בכלל?

ניתן לחלק את התחום לשני סוגים:

מהות, מעמד ותוכן

סוג אחד, נוגע יותר לשאלות של מהות, מעמד ותוכן. כלומר, מה בדיוק המעמד האישי של יהודים, מה המעמד של יהודים לעומת כאלה שאינם יהודים? מה עושים עם דיני נישואין במצב כזה? איך בעצם מגדירים מעמד אישי של זוג שהוליד ילד מפונדקאות, מה מעמדו של הילד? איך מגדירים ילד מאומץ. כמובן, אחת מנקודות המחלוקת הגדולות היא שאלת יחס המשפט ללהט"ב, ולמשפחות שאינן דווקא, אבא, אמא וילד. גם מעמד הילד, ואם זקוק לאפוטרופוס, נכלל בתוך סוג זה.

תחום הפרוצדורה

הסוג השני, נוגע לשאלות של פרוצדורה. שאלות של סמכות, איזה בית משפט ובית דין אחראי להחליט? ומתי? איזו ערכאה דנה בכל דבר? במהות הנושא היה יותר שאלה של איך יוצרים נישואיו ומה המשמעויות של זה. בחלק השני השאלה היא יותר מי קובע את המשמעויות, הזכויות והחובות הללו, איזו סמכות קובעות בכל נושא בעצם.

 

מה כדאי לשאול עורך דין לענייני משפחה ברמת גן? 

לפני שמדברים על מהות ותוכן, כשאתם פוגשים את עורך הדין שלכם, עליכם לשאול אותו שאלות יחסית טכניות, האם בני הזוג אזרחים? לאיזו עדה הם משתייכים? האם העדה אליה הם משתייכים מוכרת? אם התשובה היא שלא, בכלל לא בטוח שיש פה תיק גירושין ואין מה לגשת לשאלות של שכר טרחה ונושאים נוספים שקשורים לייצוג עצמו. השאלה המסקרנת ביותר שתמיד תהיה ברקע היא, איזה דין בעצם אמור לחול במקרה הזה? האם קודם יש לדון בתיק בערכאה הדתית, אם מדובר בתיק גירושין, והרי הגירושין בישראל מתנהלים לפי הדין הדתי, ואז רק לדון בשאלות בהליך האזרחי שיכולות לצוץ ממנו? או דווקא להפך.

 

בחירת עורך הדין המתאים

כשמדברים על בחירת עורך דין בתחום דיני המשפחה, צריך לדעת שגם עורך דין שמוגדר בתור עורך דין לענייני משפחה, אין זה אומר גלל שהוא מבין בנושאים שאתם צריכים שהוא יבין, כלומר, אלה הקשורים אליכם. זה לא כמו עורך דין לענייני חוזים, שנראה שכל עורך דין לענייני חוזים מבין ברוב השאלות העלולות לצוץ בתחום. לכן, עליכם לבדוק באיזה תחום הוא מתמחה בעיקר, האם בתחום הגירושין, או דווקא בשאלות של אימוץ, אבהות, ואפוטרופסות. כלומר, בתוך דיני המשפחה, עליכם להבין במה הוא מתעסק, ומבין.

 

ההתפתחויות בפסיקה

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לבדוק אצל עורך דין, הוא מידת התעדכנותו בפסיקה ובחידושים שיש בה. קחו דוגמא את תיק בע"מ 919/15 פלוני נ' פלונית,  שם נקבע שהחיוב במזונות ילדים בגילאי 6 עד 15 יקבע על פי איזון בין יכולותיהם הכלכליות של ההורים.

מה זה אומר? שלא רק האב לבד יחויב, אלא יערך איזון בין שני ההורים. מדובר בחידוש דרמטי בפסיקה. בעצם בשורה מאוד גדולה עבור אבות גרושים. כלומר, יש פה חידוש שהגיע לאחר שנים, ולכן, חלק מהמקצועיות הנדרשת מעורך דין בתחום, הוא לדעת מה החידושים האחרונים בפסיקה. בסוף, עורך דין מקצועי וטוב, יעשה עבורכם את העבודה בצורה הטובה ביותר, וישפיע בכך על מעמדכם האישי, על המשפחה, ועל החיים באופן כללי.

 

עורך דין לענייני משפחה ברמת גן

עו"ד לענייני משפחה ברמת גן, כאחד שמתגורר בעיר, או לפחות עובד בה כל יום, הוא יתרון מאוד גדול ומשמעותי. הוא יהיה זמין ונגיש עבורכם, ותוכלו להגיע אליו בקלות. כשתרצו להתייעץ על כל מיני דברים, לא תצטרכו לבזבז הרבה זמן, אלא פשוט לקפוץ אליו להתייעצות מהירה. שימו לב שעורך דין לענייני משפחה לא מלווה אתכם לזמן קצר, ולעיתים ההליך נמשך הרבה זמן, וגם לאחר מכן, הליווי שלו יכול להמשיך, ולכן החשיבות של עורך דין שגר בקרבה אליכם, רבה.

לסיכום, בחירת עורך דין לענייני משפחה, היא אחד הדברים המשמעותיים שתעשו במסגרת הליך או סיפור משפחתי מורכב שהגעתם אליו, כמובן שמציאות עורך דין משפחה ברמת גן, הקרוב אליכם, הוא שיקול משמעותי, ומלבד זאת כדאי לשקול את מידת הניסיון שיש לאותו עורך דין בתחום המבוקש, את ידיעותיו המקצועיות, ואת חיבורו אליכם, בפן האישי. כלומר, מידת האמון שיש לכם בו.

עורך דין לענייני משפחה ברמת גן

רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
על מה דברנו כאן
אודות המחבר
עורך דין אביב הראל
עורך דין אביב הראל

עו"ד הראל רכש ניסיון עשיר בניהול וליווי סכסוכי ירושה מורכבים, ובניהול וליווי הליכי גירושין בכל ההיבטים הנוגעים לסכסוך משפחתי לרבות חלוקת רכוש, מזונות ומשמורת ילדים, ומלווה ומייצג את לקוחותיו בכל הערכאות המשפטיות במדינת ישראל.

לפייסבוק של עו"ד אביב | ליוטיוב של עו"ד אביב | לניווט למשרד עו"ד אביב הראל

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 24 ביקורות
×
js_loader
הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ >>